Innovació

Projecte Intercentre CPIFP San Blas

Impulsa el teu futur en tan sols un clic

Descripció del projecte

El Projecte Intercentre CPIFP San Blas es basa en el treball cooperatiu que s’estableix entre l’institut CPIFP San Blas de Teruel i l’Institut Poblenou. El projecte es basa en l’aprofitament sostenible dels recursos naturals del medi rural i la seva posada en valor utilitzant un bon disseny de producte i un pla de difusió per al mercat globalitzat dels productes elaborats. Promoure la generació de llocs de treball i accés a l’autoocupació.

Objectiu del projecte

L’objectiu general del projecte consisteix en promoure el desenvolupament empresarial i l’autoocupació de l’alumnat a partir de l’aprofitament sostenible dels recursos que ofereix el món rural per a l’elaboració de productes naturals i promoure’n el desenvolupament econòmic de l’esperit emprenedor.

El projecte plantejat es divideix en dues línies de treball encaminades cap al foment empresarial al món rural, consolidant població en contextos rurals i potenciant les possibilitats en aquestes àrees a l’hora d’estabilitzar ocupació.

D’una banda, es planteja el disseny d’una plantació experimental on l’alumnat sigui capaç de fer-ne el diagnòstic inicial. Es realitzarà la recollida de mostres i anàlisis al laboratori de les variables influents, i el disseny del reg d’aportació necessari per a la viabilitat de la planta.

Ja que la recol·lecció a la parcel·la plantejada, no es podrà realitzar durant la primera fase de projecte, es realitzarà la recol·lecció de productes en terrenys naturals i es completarà amb material vegetatiu procedent d’una petita empresa de producció ecològica. Se’n realitzarà la propagació per a la seva plantació, d’altra banda es durà a terme el seu processament per elaborar diferents productes sostenibles que donaran forma a tres línies de producció.

  1. Fragàncies per a la llar
  2. Essències per a ús cosmètic.
  3. Cremes antiinflamatòries i alcohols de romaní.

A més de la definició de l’estructura d’empresa, el disseny de la web empresarial i la seva botiga en línia, també dissenyarà l’estratègia de producte que inclou la denominació del producte, el disseny de l’envàs, l’etiquetatge i el packaging. I finalment farà el pla de difusió amb els mitjans de comunicació, estratègia comercial, posicionament SEO i xarxes socials.

Grups Implicats
Professorat implicat
Enllaços d’interès
Grups Implicats

Institut Poblenou: 2n Màrqueting i Publicitat i 2n Màrqueting i Publicitat Digital

CPIFP San Blas: 2n Gestió Ambiental

Professorat implicat

Professorat del mòdul de projecte: Estela Ruiz, Yolanda Martínez, Andrea Vilalta i Isabel Sanchez

T’ha agradat el que expliquem?
Comparteix amb els teus amics

Impulsa el teu futur amb un sol clic

Vols desenvolupar la teva carrera amb un grau de Formació Professional o un Programa de Formació i Inserció? Deixa’ns les teves dades i estarem encantats d’assessorar-te perquè trobis l’opció que més s’adapta a tu.

    El blog de l’Institut Poblenou

    Menú