Descripció del projecte
El Projecte Intercentre CPIFP San Blas es basa en el treball cooperatiu que s’estableix entre l’institut CPIFP San Blas de Teruel i l’Institut Poblenou. El projecte es basa en l’aprofitament sostenible dels recursos naturals del medi rural i la seva posada en valor utilitzant un bon disseny de producte i un pla de difusió per al mercat globalitzat dels productes elaborats. Promoure la generació de llocs de treball i accés a l’autoocupació.
Objectiu del projecte
L’objectiu general del projecte consisteix en promoure el desenvolupament empresarial i l’autoocupació de l’alumnat a partir de l’aprofitament sostenible dels recursos que ofereix el món rural per a l’elaboració de productes naturals i promoure’n el desenvolupament econòmic de l’esperit emprenedor.
El projecte plantejat es divideix en dues línies de treball encaminades cap al foment empresarial al món rural, consolidant població en contextos rurals i potenciant les possibilitats en aquestes àrees a l’hora d’estabilitzar ocupació.
D’una banda, es planteja el disseny d’una plantació experimental on l’alumnat sigui capaç de fer-ne el diagnòstic inicial. Es realitzarà la recollida de mostres i anàlisis al laboratori de les variables influents, i el disseny del reg d’aportació necessari per a la viabilitat de la planta.
Ja que la recol·lecció a la parcel·la plantejada, no es podrà realitzar durant la primera fase de projecte, es realitzarà la recol·lecció de productes en terrenys naturals i es completarà amb material vegetatiu procedent d’una petita empresa de producció ecològica. Se’n realitzarà la propagació per a la seva plantació, d’altra banda es durà a terme el seu processament per elaborar diferents productes sostenibles que donaran forma a tres línies de producció.
- Fragàncies per a la llar
- Essències per a ús cosmètic.
- Cremes antiinflamatòries i alcohols de romaní.
A més de la definició de l’estructura d’empresa, el disseny de la web empresarial i la seva botiga en línia, també dissenyarà l’estratègia de producte que inclou la denominació del producte, el disseny de l’envàs, l’etiquetatge i el packaging. I finalment farà el pla de difusió amb els mitjans de comunicació, estratègia comercial, posicionament SEO i xarxes socials.
Institut Poblenou: 2n Màrqueting i Publicitat i 2n Màrqueting i Publicitat Digital
CPIFP San Blas: 2n Gestió Ambiental
Professorat del mòdul de projecte: Estela Ruiz, Yolanda Martínez, Andrea Vilalta i Isabel Sanchez
Impulsa el teu futur amb un sol clic
Vols desenvolupar la teva carrera amb un grau de Formació Professional o un Programa de Formació i Inserció? Deixa’ns les teves dades i estarem encantats d’assessorar-te perquè trobis l’opció que més s’adapta a tu.
T’ha agradat el que expliquem?
Comparteix amb els teus amics